søndag 10. april 2011

Statusrapport uke 27 + magebilde

- Termin: 9 juli
- På vei: 27+3
- Igjen til termin: 12+6
- Kjønn: Jente
- Utålmodig:  nei :)
- Hodet ned: Nei, hun ligger på tvers 
- Hodet festet: ikke foreløpig
- Aktivitet innenifra: Masse :)
- Bestemt navn: Ja, så og si :)
- Vekt før graviditeten: 48
- Vekt nå: usikker
- Vektøkning: usikker
- Vann i kroppen: bittelitt i bena 
- Barnerom: hun skal sove på vårt rom, så dele rom med storesøsteren etterhvert :)
- Utstyr: Vogn,bilsete,voksipose,babycall,klær,stellekommode
- Manglende utstyr: begynner endelig og føle jeg har det meste på plass :)
- Strekkmerker: kun de få fra forrige svangerskap
- Melk i brystene: Ja
- Om fødselen: gru-gleder meg :)
- Plager: halsbrann, ryggsmerter og leggkramper om natten
- Oppegående: Jepp :)
- Sulten: ikke noe mer enn vanlig :)
- Matkikk: Friskis og rød solrik!
- Kynnere: Ikke så mye nå :)
- Tungt: litt
- Høygravid: enda 50 dager til jeg er høygravid :)

                                                                        uke 27+3


På fredag var vi på 3D ultralyd i Tønsberg. Fantastisk opplevelse! Vi kunne tydelig se at hun har samme munn som meg og Leah, og nesa til pappa'n sin. Hun ville gjemme seg godt, og lå med hånden foran ansiktet. Vi fikk dyttet litt på henne så hun tok vekk armen sin litt :) Heldigvis fikk vi masse fine bilder og filmer :) Han som tok ultralyden var utrolig dyktig. Dette har han gjort mange ganger. Lillemor veier nå sånn ca litt over 1 kg. Helt perfekt :) Var dyrt, men absolutt verdt det!!:)

                    Utrolig at man kan se så tydelig at det er et lite menneske i magen :)

I går var vi i Sverige med ei venninne av meg, Frida. Var litt usikker på hvordan ferjeturen fra Sandefjord til Strømstad ville bli, ettersom det blåste noe vannvittig på fredag. Heldigvis var været mye bedre i går, og det blåste omtrent ikke. Men vi kom selvsagt forsent til ferja.Så Da ble det og kjøre over. Akkurat som om det ikke var nok med at vi ikke rakk den ferja, måtte vi vente en time i Horten på ferja over til Moss. Jaja, vi kom oss i allefall over og til Sverige. Fikk kjøpt parkdress til Leah, og 3 nye par sko til henne. Det trengte hun virkelig. Var veldig greit og få kommet seg på harrytur, men skal sies jeg merket det godt i ryggen når vi gikk rundt og tittet, og jeg kjenner det i ryggen i dag også. Får vel be min kjære om en massasje :)

I dag skal vi bare slappe av, enn så lenge. 21 grader i skygget, så temperaturen klager jeg ikke på. Senere skal vi hente Leah som har vært hos pappa'n sin siden onsdag. Blir veldig godt og få henne hjem nå kjenner jeg. Så blir det vel kanskje en tur ut, om det ikke blir for sent:)

                                             Fine jenta mi som jeg er såå stolt av!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar