mandag 9. januar 2012

Dårlig, altfor dårlig!

Ja, bloggingen. Har rett og slett glemt av bloggen. Det har skjedd mye. Har mye og gjøre, men liten tid. Skulle virkelig ønske døgnet hadde mer enn 24 timer!

I oktober var vi på 3 måneders kontroll med Mina. Helsesøster reagerte på to valker bak på lårene hennes som ikke var "symmetriske" mina hadde på baksiden av låret, og sendte oss videre til barnelegen. Han reagerte på det samme, så han valgte å henvise oss til røntgen/ultralyd av hoftene hennes. 8 November fikk vi time. Vi dro dit, og fikk bekreftet av Mina har hoftedysplasi. Dette er noe alle nyfødte blir sjekket for når de er nyfødte, men desverre oppdaget de ikke det på Mina da. Hoftedysplasi vi si at hofteskålen ikke er ordentlig utviklet. Der det skal være ben, er det bare brusk. Da kan også hoften gli ut av ledd, noe som selvsagt er vondt. Det kan forklare hvorfor Mina har grått mye. Hun bruker nå en skinne/ortose som hun må ha på 23 timer i døgnet. Altså den er kun av ved bleieskift og bading. Legen som tok ultralyd av henne, sa hun måtte ha skinnen i minst 4 mnd. Men vi belager oss på at hun må ha den på lenger, da det er vanlig når dysplasien er sent oppdaget.

Mina er heldigvis ved godt mot, og har tatt det her veldig lett. Det ser mye værre ut enn hva det er. Hun er jo enda veldig lita, og tilpasser seg dermed veldig lett. Hun henger jo litt etter i utviklinger, men det må man forvente. Hun kan snu seg uten skinnen, men med skinnen er det værre. Hun prøver, men det er ikke lett.
Mina fikk veldig dårlig plass i min fine emmaljunga med skinnen og voksiposen, så den måtte jeg desverre selge. Absolutt ikke moro! Men vi kjøpte en simo kombi 2011 modell, og er superfornøyd. Hun har god plass, den er god og trille, men litt tung og bære inn/ut av bil.

Skjønne lille


                                                

Men over til noe annet. I julen tok vi turen til min pappa, bonusmamma og mine to super herlig småsøsken! Vi koste oss med nydelig kalkun med godt tilbehør. Er så vannvittig glad i familien min! Nissen kom, og det hadde jeg forberedt Leah på. Jeg vet hun syntes nissen er skummel, noe jeg absolutt kan forstå. Det masken ér jo skummel! Hun ble redd, og ville helst være hos mamma'n sin. Var litt greit når nissen gav henne pakker, men hun ville ikke i nærheten av han. Jeg syntes egentlig nissen liknet veldig på min far.. Hmm... Vi hadde ihvertfall en super kveld. Både vi og barna fikk masse fint.

Fine tullejenta mi

Jentene mine som er så glad i hverandre!

Leah lager julegaver

i  them


Leah og mamma'n på julaften

far, mor + barn 

Nå har Leah blitt syk. Omgangssyke. Stakkars lille! Er jo så grusomt å spy!! Hun er heldigvis blitt bedre. Ikke spydd siden søndag morgen. Hun har vært litt slapp/sliten i dag, og det skjønner jeg godt. Hun kom seg utover dagen så det ble a fart i henne. Enda usikker på om hun skal i barnehagen i morgen. Hun kan jo dit, men jeg ser ann formen hennes.


verdens beste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar