torsdag 1. mars 2012

Mina - 8 mnd!

I dag har lille prinsessa i hus blitt 8 måneder alt. Syntes tiden går altfor fort. Om bare 5 måneder, er hun ett år. Om 5 måneder skal hun begynne i barnehagen. er vel bare og nyte den siste tiden vi har hjemme sammen, før hun skal i barnehagen og jeg på skolen.
De 8 månedene har vært gledesfulle, bekymringsfulle, slitsomme og fantastiske! Jeg har virkelig lært Mina å kjenne. Hun er fått seg egen personlighet. Hun vet godt hva hun vil og ikke vil. Aller best er det når storesøster kommer å leker med henne, eller tuller med henne. Da fylles huset med barnelatter. Herlig! Hun prøver iherdig å krabbe om dagen, men kommer seg bare bakover. He he, skjønningen. Tann nr fem er vel også snart ute. Nå har hun to fortenner nede, en fortann oppe og en hjørnetann oppe. Også ser jeg den andre hjørnetannen oppe ligger å presser. Blir en liten dracula;-)



Mina er en frøken som er glad i mat. hun spiser nå grøt, morsmelkerstatning og middag. Nå har jeg sånn smått begynt og gi henne brødskive. Har prøvd tidligere, men det var da ingen slager. I går prøvde vi igjen, og kaviar falt veldig i smak. Kanskje hun blir like glad i det som søsteren sin?;) Hun sover fremdeles ikke hele natten. Våkner 1-2 ganger for flaske. Hun legges for kvelden 18.00 og våkner mellom 07.00 og 08.00.

Et barn på 8 måneder skal kunne:
- Holde gjenstander i begge hender samtidig: Ja:)
- Riste gjenstander for å se om de lager lyd: Jepp:)

- Imitere hodebevegelser til andre personer: Jepp:)
- Begynne smått og utvikle pinsett grepet: Ja, hun holder på:)
- Sitte en stund uten støtte: Nei, hun tipper fort. Litt rund i stumpen enda;-)
- Si mamma/pappa: Hun sier "bababa" og "mamama". men hvor bevist det er, det vet jeg ikke. 

Disse vil jeg leke med... Hmm...


 Litt vanskelig, men klarer det nesten....


Endelig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar